Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Wednesday, June 13, 2012

His first promises ~ DONE! ALHAMDULILLAH :D

Assalammualaikum sahabat belog ! ^___^

Sangat merinduu belog dan hati hari2 kepengen nak taip entri sebanyak 18989897979 kalinya, tapi segalanya hanya omong kosong sahaja kerana aku sangat lah rajen hapdet belog.. pheww.. saat ini aku merasakan aku tak layak untuk punya belog dan rasa mcm nak wariskan belog ni kepada sesiapa yg berkenaan.. hoiii ! dah dah stop merepek weh ! sedo diri siket.. ada benda lebih pekdah nak citer.. jom jom usha perenggan yg seterusnya k.. ahaks ahaks.. :p

Actually, banyak benda berlaku dalam hidup aku lately ni.. ada rasa cm gula, ada rasa cm kopi dan ada jugak rasa cm asam masin.. biasalah kan kehidupan manusia mana yg happy je memanjang kan.. mesti ada naik turunnya kan.. masing2 ada cerita masing2.. wahh wahh ayat nak drama jek ! jom usha citer gembira waa dlu k.. sebb nya aku suka happy tk suka sedih2.. kalau sedih pun acah je tuu.. phewww.. ;p

Cerita gembira aku adalah baru2 ni si dia telah pun menunaikan janji beliau untuk jadikan aku.... tett.. sila teka.. eceh.. blur blur gitueww.. act, 3 taun lepas masa mula2 kenal, ala ala malu kucin lagi masa tu dia penah menyuarakan rasa hati soal ingin jadikan aku org penting dlm hidup dia.. means org penting disitu wife leww.. padahal we that time cm tk knal sgt and i used to know him so so well until now dia tunaikan janji dia yg dulu kala utk jadikan aku half of himself.. syukur syukur syukur alhamdulillah i'm officially been his fiance tanggal 02/06/2012~ i feel like wahh.. cepatnya masa tu berlalu.. dan tk sgka perkenalan yg tk sengaja with him sampai ke tahap ini.. everyday i'm grateful Allah sent him to me.. even though aku hanya baru jadi tunang dia.. belum isteri yg sah lagi.. setiap hari setiap detik aku mendoakan yg terbaik for us, for our future.. as we all know hasrat membina masjid tk blh dilengah2 kan dan ianya sgt diredhai jika betul niatnya.. insyaAllah.. pray for us dear! ~~ itu kisah tunangan.. DONE. ahaks ^^

combination of peraks+penangs.. insyaAllah.. love them for the sake of Allah :)

the lord of the ring... kehkeh.. alhamdulillah =)
Sedang gembira ada juga cerita sedihnyaa berlaku dlm hidup aku.. yaa.. memang sering kehilangan menerpa dalam hidup aku..  hilang hilang hilang kalau dpt dicari ganti aku lah org yg paling happy dlm dunia ni, tp ini kes hilang tk dpt dicari ganti.. muka senyum gelak kuat2 tapi dlm hati who knows kan.. tak mau jadi gadis sentap everytime, huduh huduh.. 4 years ago arwah abah pergi selamanya, shocked me dan membesar diusia remaja saat perlukan kasih dan syg seorg bapa nasihat yg cool dari seorg ayah he left me sbb Allah lebih sygkan dia.. insyaAllah i pray we will meet at jannah.. ameen.. miss you abah.. al-fatihah.. then, 3 years ago pulak my bff yg kenalkan me with my fiance rite now pula tinggalkan aku.. we have lots of dream to be done together.. dan salah satu hasratnya nak menikah hari yg sama with us.. Allah dah tetapkan she die young dan aku redha atas semua ni.. bukan mudah nak capai redha sbb kita bkn manusia yg perfect 24 hours. kena strong dan take the positive side throw the negative side.. dan a month a go, kak ika, our sister left us.. again, it hurt us much. especially my fiance, sbb arwah byk tlg my fiance masa hidup dlu.. kebaikan arwah tk terbalas.. even jauh she care about us like she stay besides us.. i will always remember our memory.. Al-Fatihah .. :(

Rasa relief sgt sgt sgttt bila dapat cerita kat belog .. now, believe that kehidupan ni mcm satu pusingan bulatan yg akan berpusing2 dan kita as a human yg akan decide which one kita nak.. tapi tak setiap masa kita boleh pilih dan ianya jadi kenyataan, kadang2 maybe boleh jadi ya, dan boleh jadi juga tidak..it is becauseee, Allah knows EVERYTHING and Allah is the BEST PLANNER.. so, prepared ourself utk sedia terima pahit maung hidup di dunia yg sementara ni.. REMEMBER IT & STICK WITH ISLAM's WAYS.. insyaAllah jika kita di lorong yg betul, arahnya juga pasti betull.. Wallahualam.. Thanx 4 reading darlingggs.. =)

No comments: