Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Tuesday, April 3, 2012

Allah tetap sayang kita

Assalammualaikum ^____*

Hai.. apa khabar?*skema. Rajen kan aku hapdet belog.. usah ditanya. ianya sangat bergantung pada kadar kelajuan mood dan berkait rapat juga dgn nafsu utk menaip entri baru lagi segar bugar utk tatapan reader2 pujaan hati.. eceh.. *boleh blah k.. pheww :P

Okey, jgn melengahkan masa ye cik bedah pak jabit sekalian.. hari ni kita nak bercakap soal hati ke hati.. semalam punya entri pun lebih kurang hati ke hati jugak.. tapi hari ni lagi tangkap sampai ke dasar hati..sila buka mata, buka hati anda juga ye.. insyaAllah kita sama2 boleh dpt ilmu ni.. ameen ya rabbal alamin.. ;D

Sila baca bait2 kata2 dibawah dengan teliti....

"Walau apapun kekurangan kita,Allah tetap sayang kita. Dia tengok hati kita,Dia tak tengok siapa kita. Kalau kita sayang Allah,Allah pun sayang kita"

Aku terjumpa kata2 ni dekat laman sosial muka buku, then aku terharu dgn setiap kata2 tu.. Memang betul, Allah tak pernah tak memberi yg terbaik utk kita, sentiasa yg terbaik tapi kita sendiri yg tak pandai pilih dan sentiasa nak pilih jalan yg salah.. Dan Allah tak pernah memilih kasih pada hamba2Nya malah Allah melihat pada hati setiap hamba2Nya yg dikasihi.. Sungguh Allah sygkan kita.. tapi kita? Sering alpa dgn dunia dan itu ini.. hmm.. MasyaAllah.. ruginya.. Allah sentiasa syg akan kita tapi kita sentiasa abaikan syg Allah pada kita.. SubhanAllah.. Ampunkan hambaMu ini Ya Rabb..

"You are not alone.. Allah is always by your side..."
Yang mana salah betulkan hamba, yang mana betul sama2 kita jadikan teladan okey.. Semoga sama2 dpt ilmu.. yg sedikit itu sama2 kita syukuri, yang banyak sama2 kita berkongsi.. Wallahualam.. (^^)

3 comments:

notetonurnatrah said...

amiera farhan di sisi saya instead 0f Allah swt. tenxs bgi sy smgt dan berk0ngsi ilmu slama ary ny :)

Anonymous said...

sy suke betul kata2 akak tue....:)

Roseputih Zumie said...

natrah: you too.. lup u dear.. eceh..

dik: thanx.. kata2 tu mmg sgt bermakna kan.. smoga sama2 dpt amik iktibar.. insyaAllah :)