Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Friday, December 16, 2011

Kenapa dia lebih cantik dari aku????

Assalamualaikum~~
eeii aii.. nape aku tak leh ada idong mancong cm peah zulaika ..*
sebenarnya dah lumrah kita akan ada feeling seperti ini..malah acapkalinya kita sering mahu mengelak darinya... kita sering merasa serba tidak cukup dgn apa yg kita miliki..ada sahaja yg tak kena.. tambah2 bila tgok diri yg serba kekurangan..ada jerawat seluruh pelosok muka, warna kulit bukan idaman, hidong tidak menepati taste dan pelbagai lagi la rungutan hati yg tidak pernah bersyukur ini.. haih..

tambahan pula, bila melihat wanita yg jauh lebih cantik,pandai bergaya sekaligus melahirkan rasa rendah diri yg maksima serta merasakan diri begitu tak setanding dengan mereka2 yg cantik menawan plus jelita..lantas dari feeling itu, kita merasakan yg kurniaan yg kita miliki tidak membawa erti apa2 kerana tak mampu jadi seperti mereka yg  cantik bergaya jelita itu.. sadiss..

betol tak apa yg aku katakan tadi? sememangnya acapkali malah sering kita merasakan feeling seperti diatas.. disebabkan feeling mcm inilah kita jadi lupa padaNya..kita jadi org yg tak bersyukur dgn nikmat dariNya..kita alpa,kita tak yakin dgn ketentuanNya.. dan mcm2 lagi lah..sedarkah kita?? hmm..

kawan2..percayalah sesungguhnya Allah mempunyai rencana yg terbaik utk hambaNya..disebalik setiap kejadian wajah kita ada hikmah dariNya..Allah telah mengaturkan segalanya yg terbaik dalam liku2 kehidupan kita..

tidak perlulah kita merasa dengki atau sakit hati dalam melihat kecantikan yg lebih pada orang lain..kerana Allah sudah menentukan rezeki bagi tiap2 hambaNya.. cuma kita sahaja tidak pernah sedar soal itu.. Nauzubillah..

Sepatutnya, katakan pada hati kita bahawa dia memang lebih cantik, tetapi saya lebih bersyukur dengan apa yang ada. Itulah sebaik-sebaiknya tanda kita sentiasa bersyukur dengan kurniaan Allah SWT.

“Inilah saya, beginilah saya dan inilah apa adanya saya”
-akuislam.com


saya tetap bersyukur apa adanya diri saya..=,=

‎~♥♥ Even the prettiest flower will die one day..it's nature's way of teaching us..that nothing last forever ♥♥~


-- yakin pada diri, semua boleh jadi cantik tapi tidak semua boleh jadi cantik luar dan dalam --

8 comments:

Lee Reyn Kwon said...

reyn jealous dgn kawan reyn yang pandai =(


~followed you

roseputih zumie said...

lee reyn kwon: alaa alaa.. awk pn blh jadi pndai mcm kwn2 awak.. janji betul caranya k.. tk mo jeles2.. :))

Zana said...

Comeii je :) Tak perlu jadi orang lain , jadi diri sendiri jee hehe XD

roseputih zumie said...

zana: hee..betul tu.. love ourself 1st :D

Teenager Housemaid said...

dulu2 masa kanak2 ribena adalah feeling cam gini..

tspi sekarang dah tak lagi..sebab saya yakin setiap manusia adalah unik dgn cara mereka tersendiri..:)

roseputih zumie said...

teenager H: hee.. biasala kan.. kita manusia mmg tk dpt larik dari jadik tk sempurna.. tapi.. yg perlu kita lakukan ialah sentiasa bersyukur apa adanya kurniaan yg diberi.. :)

Razil Tahir said...

Cantik itu subjektif... :)

roseputih zumie said...

hargailah kecantikan yg dianugerahkan.. hehe