Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Monday, December 19, 2011

Hebatnya Kaum Hawa !

Assalamualaikum~~

siapa yg merasakan diri kaum hawa silalah merajinkan diri baca info ini sambil kelip2 mata sebanyak 120x..hek3
****
Apakah yg membuatkan aku mengatakan wanita itu hebat??

~Mata yang paling indah tetapi juga harus diwaspadai adalah mata kaum wanita
haa..korang jangan buat main lah kan.. mata wanita sangat2 lah indah lagi menawan..sape tatap lama2 boleh tangkap cintan wooo.. itu sebab mata wanita marabahaya.. *dont play play

~Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka
hati wanita sememangnya lembut tapi tak bermakna lemah ! betapa kreatif nya wanita, meluahkan isi hati jiwa raga mereka melalui puisi,lukisan serta tulisan..wahaha.. jadi, jgn sakiti hati wanita..*ada kaitan ke?

~Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita
hat ni maramarabahaya sket.. berhati2 lah..jangan ikut suka nak lemparkan senyuman maniss tangkap cintun kat wanita berjiwa bunga rose *tuju khas pada kaum Adam..hek3.. bukan apa, wanita mudah buat tafsiran..jadi kalau nak senyum kena hati2.. gitueww.. 

~Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya
AMARAN pada kaum lelaki yg kacak lagi bersetail.. kalau awak tanya pada kekasih awak dia sedih atau tak then dia jawab TIDAK itu bermakna dia sedang sobsob dalam hati *menangis dalam hati.. itulah wanita..suka merahsiakan byk perkara.. TABAHNYA WANITA... huhu

~Wanita lebih cepat daripada lelaki dalam menangis dan dalam mengingatkan peristiwa yang menyebabkan dia menangis
tengok?? gua sudah cakap ma tadi.. wanita berjiwa lembut.. tapi tidak bererti lemah..wanita mudah sangat menangis..benda kecik pun wanita boleh nangis.. lelaki? tahla..tapi tak semua lelaki susah nak menangis..ada jugak lelaki berhati rose..hihik.. *jangan mareeee :D

~Sesungguhnya wanita paling mudah memasuki syurga dan paling banyak menghuni neraka
kalau nak tau, yg ni paling kena ingat sampai bila2 ye.. wanita mmg senang nak masuk syurga.. tapi wanita jugalah paling banyak menjadi penghuni neraka.. sama2 lah kita amek iktibar ye wahai kaum Hawa..

aku tersangat suka melihat wanita berpurdah..aku?bila pula..hee..insyaAllah..
Sebenarnya, banyak lagi rahsia atau fakta pasal wanita ni..kalau nak story2 kat entri ni rasanya mmg tk cukup..bosan pulak korang baca nanti, hehe.. tapi yg pasti aku sangat2 bersyukur dan bangga dilahirkan sebagai wanita..dari hari ke hari aku cuba ubah gaya hidup aku yg senget2 tak bertamadun kearah yg lebih positif.. insyaAllah, maybe take time siket.. ikut pangkal hati, kalau nak boleh je kan.. wallahualam..

notahati:mood bermuhasabah diri sedang bermaharajalela.. :) 

credit to www.kisahwanita.com

4 comments:

Zaza Fakharuldin said...

sye setuju ngan ape yg telah diboldkan oleh awk !

roseputih zumie said...

zaza: saya lgi setuju..hehe..thanx awk sudi baca :D

cik Q said...

wanita memang makhluk Allah yang unik :)

roseputih zumie said...

cik Q: agree 1000%.. :D