Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Tuesday, November 15, 2011

belajarlah bersyukur

Assalamualaikum..

wahh.. smlm seharian tk hapdet entry.. gilo ko? eh tak tak aku masih waras..lagi bertenaga serta mampu menghasilkan entry khas utk belog kesygngn & makhluk setia membaca entry aku*eh wujud ke makhluk itu?**pkir sejenak..perasaan!

okehokeh, aku busy bertarung dgn perasaan kebosanan aku smlm di dlm bus dgn dugaan dpt partner dok sblh merupakan seorg mamat seksi berseluar pndek atas lutut..awww.. en.bf seyes jeles tp nk wt cmne itulah kehidupan dlm bas.. huh

back to the topic, sudah2 melalutnya..*yawn yawn
ok, sblm tu aku nak tnya korang pernah tak korang sujud syukur bila dpt tawu sesuatu yg menggembirakan atau dapat rezeki dari mana2? pernah tak korang terlupa nak ucap Alhamdulillah bila dapat durian runtuh? pernah tak? *nada serius beserta mimik muka ketat.. aku tawu mst akn ada jwpn pernah & tak pernah.. normal la tuh manusia.. tk larik dari wat kesilapan..


Sekarang cuba korang renungkan Hadis ini :

“Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, niscaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Q.s. an-Nahl: 18)

Memang kita makhlukNya tak kan berjaya menghitung jumlah segala nikmat & kurniaan dariNya.. betul tak? kalau betul muncungkn mulut.. hik3..

Tapi kan, Allah itu sentiasa mengampunkan hambaNya malah sentiasa penyanyang terhadap hamba-hambaNya.. korang tak terharu ke bila tawu semua ni..? Nak tawu sebab apa kita gagal menghitung jumlah segala nikmat yg diberi oleh Allah? Sebabnya kita selalu leka & alpa tak bersyukur malah sering merungut.. Astaghfirullah..

Jadi kesimpulannya belajarlah bersyukur mulai saat & detik ini.. tak susah pun kawan2.. cuma ucap Alhamdulillah serta menghargai setiap apa yg dikurniakan olehNya dgn tk mensia-siakan rezeki yg diberi..insyaAllah hidup kita akan lebih diberkati..

Ingatlah, Apalah erti kehidupan sebenar kita tanpa Allah s.w.t.? Renungkan & Muhasabah diri sebelum terlambat.. Wallahualam (:


eh jap jap, aku terbaca kisah ni, ada lesson yg bagus, bacalah, kelik link ni..KISAH BERSYUKUR

notakaki: Alhamdulillah selamat sampai ke destinasi semalam.. (:

No comments: