Selamat Hari Raya Cantik Hensem ! (^_*)"

Sunday, November 27, 2011

kalaulah aku boleh gembirakan semua orang

Assalamualaikum~~

knock knock..lama dah tk hapdet entri utk tatapan readers.. haha.. perasaan aku nih ! hati serta jiwa raga mmg nak sangat menghapdet entri setiap 3 minit ttp akibat dari kekangan plus kesibukan sehari hari membuatkan aku banyak meninggalkan belog tercinta.. *maklum lah 1st week berpraktikal..wahahah

okeh.. skrg ni jiwa & raga aku diserang virus serabut yg teramat sgt dimana aku merasakan diri aku ini sepertinya jauh dari semua orang..tertekan? tidakk! aku tidak tertekan sama sekali, tapi aku merasakan diri aku ni "useless" pada semua orang terdekat aku.. ohh, i dont know why?? *drama melayu aku sudah bermula
bawa diri~~ouchh
berbalik pada tajuk entri aku iaitu "kalaulah aku boleh gembirakan semua orang".. ayat ni dah basi act kan.. dah byak kali aku dgar and now aku sndri guna ayat ni.. hmm.. dah tak tawu nak ciplak ayat apa dah haa.. mmg rasa puas hati tahap suhu maksima lah kan kalau kita dapat gembirakan semua orang espeseli orang tersayang kita kan..

tapiiii... aku selalu fail utk puaskan hati & gembirakan semua orang.. why? hari hari aku tertanya tanya.. tadak ong ka.. aishh.. tak baik cakap lagu tu.. setiap yg aku lakukan pastinya bersebab.. aku tak pernah ada niat nak lukakan hati sesiapa.. buat apa lah aku nak buat orang sedih sedangkan gembira itu lebih manis.. ye dak kawan2?

aku gembira bila melihat orang sekelilingku bahagia~~ aku paling tak suka bila melihat orang yg aku sayang sedih lagi2 kalau sedih pasal aku.. i will think that i'm really really useless.. tapi setelah aku kaji selidik balik kes aku yg tk brape kritikal ni aku tk boleh sekali kali menyalahkan diriku yg naif semata2 malah aku kena berjuang* eceh.. berjuang utk apa? berjuang utk berusaha tidak lagi membuat kesilapan yg sama.. dari situ aku akan dpt m'gembirakan semua orang..kot?

mukaku teramatla innocent.. muka semasa serabut~!

ya Allah bantulah hambaMu ini kuat menghadapi semua ini~~
aku lemah tanpaMu ya Allah kekasihku~~

tidak dilupakan, selamat menyambut tahun baru bagi umat Islam.. Salam Maal Hijrah~~ teruskan kehidupan dijalan yg diredhai Allah.. insyaAllah~~

notakaki: mood serba salah plus sesi sebak menyebak

2 comments:

aiman fanboy k-pop said...

saya suka kalo org sekeliling saya bahagia,,tapi,saya tak suka kalo org yg saya masih sayang menyayangi org lain....

roseputih zumie said...

aiman: hidup ni penuh cabaran~~pkir satu je, jodoh pertemuan ditangan Allah~~